راز زیبایی پوست صورت
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





راز زیبایی پوست صورت

راز زیبایی پوست صورت

 

پوست صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن است. این بخش همیشه در برابر نور آفتاب و هوای گرم یا سرد قرار دارد و به دلیل لطافت خاصی که داراست بسیار آسیب‌پذیر است. از همین رو توجه به سلامت و بهداشت آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

برای داشتن پوستی زیبا و شاداب با رعایت نکات خیلی ساده و راحت می‌توان قدم در این راه گذاشت. در این مطلب به چند راهکار ساده و کارآمد اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

۱) حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

توصیه می‌شود که از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بیشتر از 30 استفاده کنید. نکتیه حائز اهمیتی که در مورد کرم‌های ضد آفتاب باید در نظر گرفته شود این موضوع است که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست. در تمام فصول سال آفتاب می‌تابد و استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام فصول بسیار مهم است.

۲) از نوع پوست خود آگاه باشید

حتما پوست خود را بشناسید تا با آگاهی برای مراقبت از پوست خود اقدام کنید. اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون‌های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم‌های چرب استفاده کنید.

۳) مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید

کلاژن در پوست مهم‌ترین عامل جوانسازی است. قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می‌شود.

۴) سیگار ممنوع

رادیکال‌های آزاد در سیگاری‌ها، به کلاژن و بافت‌های الاستیک پوست حمله می‌کنند و پوست را نازک‌تر، ضعیف‌تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می‌کند و می‌تواند پوست شما را ۱۰ سال یا بیشتر، پیر کند.

۵) قبل از خواب حتما صورت خود را بشویید.

در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گرد و خاک روی پوست شما قرار می‌گیرد. اگر آرایش کنید، مواد آرایشی نیز به آلودگی‌های قبلی اضافه می‌شود و در صورتی که قبل از خواب صورت‌تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می‌گذارید، تمام این آلودگی‌ها منافذ پوست شما را می‌بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی‌تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می‌آید. اگر خیلی خسته هستید و نمی‌توانید این کار را انجام دهید، صورت خود را با دستمال مرطوب، پاک کنید.

۶) دقت در انتخاب وتاریخ انقضا لوازم آرایشی وبهداشتی

مواد آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه استفاده کرد. هنگامی که یک ماده آرایشی برای اولین بار استفاده می‌شود، روی جعبه یا قوطی آن تاریخ شروع استفاده را درج کنید همچنین اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند.

۷) مراجعه به پزشک متخصص

با مراجعه به پزشک متخصص پوست می‌توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع‌تر درمان کنید. حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : دکتر هانیه نیازی